hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > یزد| افزایش آمار بیکاری در یزد نگران‌کننده است

یزد| افزایش آمار بیکاری در یزد نگران‌کننده است

نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی، افزایش آمار بیکاری در استان یزد را نگران‌کننده خواند و گفت: مسئولان کشوری سهم استان برای تأمین و ارتقای زیرساخت‌هایی که مورداستفاده نیروهای کار غیربومی و اتباع بیگانه شده را بپردازند.

محمدرضا تابش تأکید کرد: استان یزد بستری برای اشتغال‌زایی مهاجرین و اتباع بیگانه فراهم کرده که البته قاعدتا و قانونا مخالفتی نیست ولی مسئولان حکومتی باید سهم تأمین زیرساخت‌های لازم ازجمله آب، انرژی، امنیت و غیره را برای این حجم پذیرش نیروی کار در استان را ببیند تا جوانان جویای کار در استان و خصوصاً فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و زنان بتوانند فرصت‌های شغلی متناسب با شأن و جایگاه خود را اشغال کنند.

او در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: جایگاه نهادهای حکومتی و ازجمله شوراها در اداره کشور و اعمال حاکمیت ملی بر اساس قانون اساسی با اتکا به آرای عمومی باید انجام شود.

او ادامه داد: مداخله سیستم در حکومت از طریق ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان، شوراهاست بنابراین نهادهای حکومتی درواقع نهادهای اعمال حق حاکمیت ملی هستند.

نماینده مردم اردکان با اشاره به اصل یکصدم قانون اساسی مبنی بر توزیع قدرت در همه امور و اصل هفتم که شوراهای اسلامی را یکی از ارکان تصمیم‌گیری در اداره امور کشور دانسته است، رأی مردم را در همه تصمیم‌گیری‌ها تعیین‌کننده دانست.

او عنوان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل شوراهای اسلامی روستاها و تأسیس دهیاری‌ها سازمان جدیدی در نظام مدیریت روستایی شکل گرفت بنابراین دهیاری‌ها تحت نظارت مردم و نمایندگانشان و با کنترل سیاست‌گذاری دولت در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها در مدیریت روستاها و تحقق توسعه پایدار نقش حائز اهمیتی دارند و انتظار این است که شوراها نقش مردمی خویش را حفظ کنند و تبدیل به اداره نشوند.

او تصریح کرد: شوراها در همکاری با مسئولان اجرایی به‌منظور پیشبرد برنامه‌ها و نظارت بر اجرای طرح‌های عمرانی و حفظ حقوق روستاییان و مطالبات قانونی آنان مجدانه عمل کنند و از طرفی نیز فرمانداری و بخشداری باید از حقوق قانونی شوراها حمایت لازم را داشته باشند.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد